fredag 17 augusti 2007

Mitt kök.....

........är inte vad jag skulle önska men ändå bättre än för några månader sen! Vet ni hur det känns att liksom leva som i en bastu - om inte - fråga mig........allt för mycket furu!!!! Furu i taket, foder kring fönster och dörrar, dörrar, trapp och spalje och inte minst ett helt köksmöblemang i - ja ni vet säkert svaret......i furu.....så penseln har i dagsläget varit runt på stolarna (som förövrigt väntar på nya dynor med volang - dom ska först bara inhandlas) och även på det gamla bordsunderedet som inköptes på IKEA för en sisådär 15 år sen. Skivan har jag bytt ut mot en som är lite mindre - dock är inte den nya skivan ett dugg fin utan hel duk. Som tur är har vi inte längre några små barn i huset för med småfolk vid matbordet ingår det att nått alltid vickas ut vid mat eller fika. Och då är det allt utom praktiskt med stora dukar...ja ja det känner ni säkert till :)


Nå väl lite mer små saker i köket har också hamnat under penseln, paradhandukshyllan, nyckelskåpet och så även mitt auktionsfynd från sommarens lilla utflykt. Ett litet bord som pryder ett av hörnen i köket. Innan var det målat i en hemsk gul färg. Korgen väntar på att få nytt tyg sytt - sen ska korgen fyllas med ljus....passar bra nu när vi går mot mörkare tider liksom. Den gamla vågen fick jag när jag flyttade hemifrån av mina föräldrar - fungerar alldeles utmärkt även om det är lite pyssel med att använda den - speciellt när jag använder den till annat än just som våg :)

Soffan tror jag får klara sig undan den vita burken men nästa projekt ska bli dörrar och foder. Bara trädgårssäsongen är till ända kan man nog tro att det kan hända!

Nu kommer maken strax hem så nu ska jag bege mig in mot köket och styra upp lite - och faktiskt så är det inte riktigt längre som om att gå in i en bastu....

Önskar er alla en skön och vilsam helg!

kram ylva

4 kommentarer:

Anonym sa...

som sagt, mitt barndomshem genomgår en totalrenovering...

Solsjö - Under en vind sa...

Ser mysigt ut, men förstår att du vill bli av med bastukänslan... Det blir så mycket ljusare i vitt! Ha en skön helg du cokså! Kram!!

Anonym sa...

Jaaaa, jag vet hur det är . För några år sedan bara älskade jag furumöbler och samlade på mig som en hamster. *suck*
Det ser mysigt ut hemma i ditt kök tycker jag:)
Kram Lallis

Stina sa...

Så fint hörru du, vännen! Kram