onsdag 15 augusti 2007

Mitt först väggord.....

........men förmodligen inte det sista. Väggordet pryder nu skåpet i köket där våran paradhandukshylla sitter, har ännu inte hunnit fixa till det som ska stå på hyllan men jag tror mig veta vad som ska dit.....några vackra små "tygpåsar" med spets på och värmeljus inuti och en liten planta med "Plättar i luften" - inte den växt som jag kommer bäst överens med då den vill ha mycket mer vatten en vad jag brukar bjuda på. Men det brukar ju vara fint en stund iallafall :) Blir nog inget av detta förens tidigast i helgen då påsarna ska sys och blomma köpas - men det är alltid lika kul att fundra lite på hur man vill ha det.
I måndags kom min goda vän A-L på besök, med sig har hon en välfylld kasse med loppisfynd åt både mina döttrar och mig. Över här så ser ni kaffekvarnarna - en av dom är till Linnea (du väljer själv mitt hjärta) och om Sara min skatt vill ha den andra så är det bara att tacka och ta emot. Om hon nu inte vill ha någon så får den bo kvar här hos mig...tror en kaffekvarn skulle passa bra i köket ovanför soffan....den skulle kunna stå på en liten, liten hylla med en vacker konsol....man skulle kunna lägga lite fina spetsar i lådan och låta dom hänga ut lite över kanten....40:-/st betalades för dessa. Åt Sara hade A-L köpt ännu än stor glasburk (hon har redan ordnat en hel stor kasse med vackra burkar som Sara nu har i sitt skafferi -fyllda med alla möjliga och omöjliga gryner och mjölsorter. Sara bakar ett himmelskt gott matbröd där innehållet inte bara är vanligt vetmjöl om så säger :) ) Sara har redan hunnit ta hem sin burk - men kanske vi åker in till henne nån dag med kameran i väskan - så kommer kanske sen här lite bilder från en 17-årings hem.......
Tre av dessa har A-L köpt åt mig.....jag gillar dessa små kar - dom är liksom både söta och vackra på nåttvis...........den dyraste kostade 40:- och den billigaste kostade 10:-
Har ännu några fler och denna lilla samling av kar vet jag inte riktigt var jag ska ställa....undrar om det skulle passa att ha dom på en lång smal hylla - inte allt för högt upp så att man även kan se dom uppi från...detta tåls att fundera vidare på......
Utanför mitt fönster faller nu ett stilla regn och stearinljuset här bredvid lyser så varmt och rart! Mina vänner vi går mot höst - det är nog den årstid jag gillar bäst - ni vet - tända ljus, en kopp gott te, bra musik i cd:n och framför allt - det blir liksom lite lugnar med allt!

Varma myskramar till er alla!

ylva

10 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Oj vilka fina loppisfynd! Såna små skålar har min mamma i massor! Visst är det härligt med väggord, små ord kan betyda så mycket! På min matrumsvägg står det "Take the time to smell the roses..." Må gott! Kram!

Anonym sa...

Vilka härliga loppis - fynd! Och väggordet är fint! Har du målat själv? Jag har nyss hittat in till din sida och här kommer jag att kika in ofta! Ha det gott!
Kram, Carina

Anonym sa...

Jättefint blev det med väggordet.
Och loppisfynden. Härliga!
Mvh Lallis

yes sa...

Carina: Kul att du gillade min sida och du är så välkommen tillbaka! Väggordet har jag fått av min dotters pojkvän! Han fixar med sånnt på sitt jobb - kommer nog en e-butik vad det lider.....
kram ylva

Anna sa...

Å så vackert med väggorden ovanför hyllan! Det kommer att bli så fint med dekorationerna oxå!Jag älskar plättar i luften, men håller med om att de är svåra att ha fina någon längre tid. Jag blir nästan ruinerad på dem för nya måste införskaffas titt som tätt!

Hur har du gjort väggorden? Färdig schablon eller på annat sätt?

Fina loppisfynd med:)

:)Anna

Stina sa...

Fina saker. Jättefint med väggorden. Verkligen! Kramis

Anonym sa...

Hej Mor!
Vilka fina kvarnar, de passar ju perfekt i stugan vår! Nu inväntar vi mörkret så vi kan ta fina bilder på de nya tavlorna i vardagsrummet, du får se i morgon!
Ha de nu gott så höres vi!

Marie sa...

Vad fint det var med väggordet ovanför hyllan. Alltid roligt med loppisfynd!

Ha det bra.
Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Kika in hos mig nu, så får du se ett latinskt citat på en bräda....du som delar passionen för väggord med mig!! Kram!

Anonym sa...

Väggord är så snyggt! Jag köpte mina på www.unikdekor.se.

Hoppas att det är ok att jag "lånar" din idé på text till min egen vägg "Ny dag - Nya möjligheter!. Man kan själv bestämma texten på den sidan och jag tycker de var så fina!