söndag 19 augusti 2007

Korgen är på plats.....

.......med den nya "påsen". Korgen som jag köpt på Jysk hade redan en "påse" men färgerna på det tyget passade inte alls så jag har nu sytt ett nytt.
Korgen är nu fylld med ljus........bra att ha nära tillhands.......nu när kvällarna blir mörkare.......
Så här ser det ut nu!

I mitt knä ligger lilla Ellen och sover - jag som skulle gå ut till maken. Just nu slipar han golvet på altanen och jag har fått i uppgift att ta itu med sommarens alla krukor som stått där - just nu står allt utanför på grusgången och ser mer eller mindre tråkigt ut. Jag ska försöka ta vara på murgrönorna och sen får jag köpa lite nytt, kanske nån ljung, prydnadskål och gärna något silverfärgat. Resultatet får ni se när det är klart där ute igen. Lite vedmodigt är det att konstatera att altanstunderna är över för i år - för jag älskar verkligen den platsen........

återseende!

kram ylva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev:)
Smidigt att ha en korg framme med ljus.
Kram Lallis

Solsjö - Under en vind sa...

Passade ju perfekt där och tyget är som gjort för ditt kök! Kram!