lördag 18 augusti 2007

Kuddar till bröllop......

I dag tror jag dom flesta av mina maskiner varit igång; diskmaskin, tvättmaskin, dammsugaren och inte minst symaskinen! På lördag gifter sig makens spelkamrats son och våra tjejer ska sjunga i kyrkan och sen servera på bröllopet. Något ville även vi lämna till de lyckliga tu så jag har funderat och funderat - och här har ni resultatet:

Som dekorationer sydde jag hjärtan, ett till var kudde och satte på kokosknappar. Hoppas att dessa passar i deras hem - jag tror mig veta att flickan som ska bli fru gillar den här stilen så jag hoppas att det blir bra.

Nu tänkte jag visa er vem som stör mig om nätterna, biter i min näsa och spinner så mitt hjärta blir alldels varmt - jo lilla Ellen!! Ellens mamma övergav sin kull med kattungar och lilla Ellen hamnade hos min vän A-L för där fanns en annan kattmamma och små kattungar - tanken var att kattmamman även skulle ta sig ann lilla Elen men se det ville hon inte alls så det blev för A-L och familj att köpa den allra minsta lilla nappflaska man kan tänka sig och ställa klockan på ringning - mat skulle serveras titt som tätt. Nu är Ellen snart 8 veckor och har bott hos oss i två....nappflaskan har vi övergett - nu ska det ätas riktig mat och inte i några små mängder! Förutom kattmat på påse gillar hon även maten vi äter så som broccoli, potatis och morötter! Vad detta ska sluta kan man undra men en riktig liten sötnos är hon!

I kväll är det middag hos min bror och hans familj. På menyn står grillat och det hör verkligen till mina favoriter, är det sen klyftpotatis till och kanske en underbart god röra med fetaost och gräddfil så kommer jag inte att tacka nej! Till det tar vi ett glas rött - inköpt på våran resa till Prag i somras, dock köptes just det här vinet i Tyskland och det smakar helt underbart!!!

Om en liten stund kommer min brorsdotter hit och ska leka lite med Ellen. Sen går vi tillsammans hem till dom - skönt att vi bor nära varandra - så man kan ta en liten promenad och slipper ta bilen. Ute skiner solen - jag borde nog försöka gå ut en liten stund.....plocka en liten bukett till köksbordet.......

Önskar er alla en skön lördagskväll!

kram ylva

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

DE där kuddarna blir garanterat uppskattade! Vilken liten söt kissemiss, det är nåt visst med kattungar...Hoppas kvällen blev lyckad! Kram

Anonym sa...

Tänk att jag kom i håg din bloggadress i över 12 timmar - det måste vara rekord!! :) Kuddarna blev jättefina! Hoppas ni kom hem helskinnade utan att trilla i nåt dike på vägen - kvällana börjar ju bli fasligt mörka. Ha en skön solig söndag - vi kanske ses...

Det Ljuva i livet sa...

Superfina Kuddar och gudomlig Ellen.

Stort lycka till med rökstoppet, kul att jag kunde inspirera dig.
Här hemma går det bra. Jag ska ALDRIG röka igen!
Kram Frida

Stina sa...

Det är ju inte klokt vad du är duktig på att sy. Tokfia...
Ja, vi måste ha en shoppingdag, du och jag. Helt klart! Kramis

Lily of the valley sa...

Så söt lilla Ellen är, påminner mycket om min lilla kisse när hon var liten. En arbetskamrat hittade henne när hon var på väg till arbetet, då var min kisse typ 6-7 veckor. Min arbetskamrat kunde bara behålla henne drygt en månad för hennes son började märka av sin allergi. Så jag tog hand om henne, min lilla Lily. Jag har min blogg är döpt efter henne. ;)
Ha det bra
kram Lily

Anonym sa...

Men guud så söt kisse! Jag minns då min Bosse var så pluttig att han rymdes i ena handen....