söndag 26 augusti 2007

Min kista.....

Nu är snart ännu en vecka avklarad och en ny vecka lurar runt hörnet. Har inte orkat lägga in något här - däremot har jag kollat runt bland min favoritbloggare - och - vad jag blir imponerad!!! Hur orkar och hinner ni?!? Jag har fullt upp med att få till lite mat och hålla undan de värsta dammtussarna, allt annat får liksom vara till det blir helg och tyvärr är helgen allt för kort för att jag ska hinna allt jag drömmer om. Ja ni vet ju själva hur många olika projekt man skulle vilja dra igång. Nå väl - kistan är nu målad och klar, tyvärr tog jag inga före bilder då den målades innan jag började blogga så ni får nöja er med färdigt resultat. Jag har inte velat grejat färdigt med det som ska ligga inuti då lukten i kistan var ganska unken så den har nu stått med öppet lock i över en vecka och som tur är luktar det inte längre! Jag målade heller inte hela kistan invändigt....vet ännu inte riktigt hur jag ska göra med den saken! Inte heller är rummet ens påbörjat där kistan sen ska stå så nu får den bo i vardagsrummet - där den för övrigt inte alls passar men ni får blunda för det och tänka att den står i en helt annan omgivning!

I kistan ligger nu två virkade överkast som jag fyndat i somras, 100:- st gav jag för dessa. Lite sorgligt tycker jag..... kan bara tänka mig vilken tid det tar att virka ett överkast - pengen täcker inte ens materialet......På lockkanten hänger ett örngott och lakan - rentvättade men inte manglade men det får bli när jag ska använda dom........Några hjärtan som jag sytt och fyllt med lavendel.....mmmmmm vad gott de doftade när jag la ner dom! I kistan la jag också ett loppisfynd som jag skrivit om tidigare. De vackra spetsarna som hänger lite över kanten köpte jag när vi var till Prag i somras på semestern - jag betalade bara 40:- för 10 meter....som vanligt ångrar jag att jag inte köpte mer
Här hänger lite fler lakan från den välfyllda kassen jag fick av min vän A-L... den kvinnan har en lång lista på allt jag skulle vilja ha och rätt som det är kommer hon farandes och har hittat nått som jag vill ha!!! Hennes stora hobby är loppisar och auktioner och så har hon lite mer tid än jag för att åka runt på sånt. En sån vän skulle alla ha! Hon samlar på Kockums saker - och den samlingen är inte liten......jag ska ta med kameran till henne nån gång så ska ni få se!
Ute skiner solen om än att luften är klar och hög - jag älskar höstlufften!!! Vi får nu se om jag orkar få in nått nytt inlägg i veckan - jag hoppas på att det ska bli lite mindre tryck på mitt jobb så att det fins någon liten bloggkraft kvar till kvällen! Om inte så önskar jag er alla duktiga kvinnor en trevlig vecka så syns vi igen nästa helg!

kram ylva

4 kommentarer:

Stina sa...

Jättefint!...alltihop.:-) Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Fin kista med fint innehåll! Fortsatt skön söndag! Kram på dig!

Lallis sa...

Men vilken guldgruva! Allt var jättefint och kistan blev ju kanon:)
Mvh Lallis

Stina sa...

Jo, vännen. Jag ska visa det snart. Vi skulle sätta över den hemska bården först. Nu är det gjort. Så snart så... Puss