måndag 27 augusti 2007

En liten glimmt av vårat kök!

I kväll är maken och spelar - han spelar trumpet och just nu övar dom inför Fyrverkeri Musiken som är här i Sala på lördagkväll och av namnet förstår ni säkert att allt avslutas med ett stort fyrverkeri! Så - igår eftermiddag räknade jag ut att jag nog skulle vilja blogga lite när maken inte skulle vara hemma och passade då på att ta lite kort från vårat kök. Överst så ser ni hur det blev när jag fick plocka på lite saker på min paradhandukshållare efter att väggordet kom på plats.

Här är då den del av köket med spis och diskbänk - ett riktigt typiskt 80-tals kök....undrar hur många med oss som har ett sånt kakel :)
Är det nått jag verkligen gillar så är det våran spiskåpa!!


Från lilla köksfönstret ser man rakt ut på altanen - å vad jag älskar att vara där på sommaren!!


Ja, så har vi då en massa bastukänsla i taket....breda plankor och grova stockar.....men förhoppningsvis försvinner det när dörrar och alla lister fått sin nya vita skrud. Och ett är då säkert att även om maken ställer upp på det mesta som jag önskar och vill så kommer han aldrig att måla taket :)


Sist men inte minst så ser ni här en av de änglar jag håller av....änglar - visst är det något speciellt med dom? Men det får gärna var lite så här annorlunda änglar...........

I morgon ska jag försöka ta mig till färghandlaren och gissa vad som ska inhandlas? :) Har ju som sagt en hel del som ska målas.........härnäst står ett litet bord på tur och den här gången ska jag prova att måla så som Lantlivs Anette tipsar om - så håll tummarna! Jag blir så imponerad av hur duktiga ni alla är och man kan ju bara inte låta bli att bli inspirerad!!


Önskar er alla en fortsatt skön måndagskväll!

kram ylvan










3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, i det där köket har man ju spenderat en timme eller två;)
Ängeln har du fått av mig om jag mins rätt. Den har rest ända från Finland!
Vi ska och träna strax, ringer lite senare!

Stina sa...

Superfint du...


Nä, jag brukar inte lägga in denne tranas kommentarer. Men just idag så ville jag det, eftersom den skrev sådär.
Skickar samma meddelande flera gånger om dagen. En riktig pottsork, med andra ord.
Tics, kanske...haha...


Det är golv på väggen. Det du!*fniss*
Puss

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt att se ditt kök! Kramis!