söndag 19 augusti 2007

Förklädet är nu klart och....

ska postas iväg till Linnea och Sebbes vänner over där! På fickan har Sebbe tryckt "Karlas kitchen" - själva förklädet har Linnes sytt - hon köpte ett helt vanligt lakan så med lite tur kanske även lilla mamman kan få ett nytt fint förkläde med vacker text på fickan!

Ute på tork hänger nu en del av de lakan jag fått av A-L - gamla fina må ni tro med vackert knypplad spets och monogram på. Tänker mig att man kanske skulle kunna sy gardiner in till det här rummet där datorn står. Tips på modell tas tacksamt emot! Hit in vill jag även få tag på ett sånt där vackert gamalt skrivbord med svarvade ben men innan jag kommer så långt som till gardiner och ett helt annat möblemang en det som står här idag så måste vi måla och tapetsera om. Här inne är det blåa tapeter - valda av Linnea för en hel massa år sen.......Hoppas på att vi kan ta itu med detta rum ganska snart men före det får vi nog måla bort lite mer furu! Har ju som sagt en hel del furu att brottas med......

På en aktion i somras köpte jag en fin gammal kista med välvt lock, tyvärr tog jag inget före kort men nu står den här vit målad och fin och väntar på att bli fylld med diverse vackra tyger och överkast. Sista slipningen med sandpapper gjorde jag idag samtidigt som maken slipade på altangolvet. Bild kommer på färdigt resultat en anna dag!

Nu är helgen snart slut och en ny vecka står på tur - dags att styra och ställa lite inför morgondagen, kolla lite kläder, ladda mobilen och ordna med matdosan. Klockan går och det står inte på förens jag kryper i säng........

Vi syns!

kram ylva

13 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Fint förkläde! Blir säkerlige en uppskattad present! Gardintips; kika på in på www.jennyshemochharmoni.blogspot.com - hon har sytt så fina vita gardiner med spetskant! Må gott! Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

ooopsss.....blogg.se ska det visst va!

Lavendel & Romantik sa...

Jättefint förkläde...Tack för att du kikade in hos mig, och kul att få göra en ny bekantskap..Jag kommer tillbaka Kram/Majsan

sabina sa...

Jättefint förkläde! Önskar jag var lika duktig med symaskinen... Jag håller också på och måla allt som är i furu vitt!

Lavendel & Romantik sa...

Jo,tack du nog är det hemmagjort allt....Men det blir nog bättre sen kanske ;-) Kram/Majsan

Anna sa...

Jättefint förkläde!

Men så söt lilla Ellen är då! Jag blir alldeles sjuk! Har själv katt - en ocicat - fast han är stor kille nu, snart 3 år!

Ska bli kul att få se din kista! Jag letar också efter en! Min mor har också en kista med välvt lock som hon målat vit. Hur fint som helst!

Kram
:)Anna

Stina sa...

Superfint!

Ja, du får komma hit nån dag, så får vi börja med en kopp kaffe här innan vi åker på shoppingrunda.:-)
Puss

Skatan sa...

Hej! Så kul : )

Otroligt vackert förkläde du har gjort. När får man se kistan?

Jag måste komma ihåg att titta in snart så jag inte missar den!

Sov gott. Kram.

Anonym sa...

Kära jissenes vilket tjusigt kort! Och vilken fotomodell du hittade sen då!
I morgon postas förkläde+kort till USA.
När jag får tillbaka symaskinen ska du också få ett förkläde!

kram Linnéa

ps. jag plundrade eran frys på kött idag, glömde säga det...

Lavendel & Romantik sa...

Det hör inte till bordet, det är ett krön som under årens lopp fått olika platser att bo på...Jag har lite svårt att hitta rätt plats så det får flytta runt..Kram/Majsan

Stina sa...

Nä du...Det blir nog ingenting med det där tredagars. Klarar inte det...Tråkigt nog...Kram

Lallis sa...

Jättefint förkläde!
Ha det gott:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Jättefint förkläde. Hoppas du använder det ofta.