tisdag 19 augusti 2008

DU & JAG

Jag älskar verkligen att scrappa med papper och dekorationer som går i grönt, lite märkligt för i tex min garderob finns inte ett enda grönt plagg men tar jag och tänker efter lite så använder jag mig nog gärna av gröna nyanser i mitt hem. Märkligt är det här med färger iaf, att man kan ha olika tycke och smak beroende på vad man ska färgsätta.

Fotot är taget för några år sen när vi var på resa med Oktetten Blåslaget (ett av de gäng maken spelar trumpet i) resan gick Siljan runt och här har vi just fikapaus på ett ställe med helt enorm utsikt över berg och dalar.

Hjärtat sitter på 3:de kuddar och på hjärtat hänger två små nycklar i snöret. Bakom papprena har jag satt två olika långa band. Chippboardbokstäverna har jag "målat" med stämpelfärg och chalkat runt kanterna med min favoritchalkfärg; Color Box Fluid Chalk Inkpad "Chestnut Roan" den färgen är nog den jag använder allra allra mest när jag chalkar och chalkar gör jag ofta! :)

Nu ska jag sätt mig och titta lite mer på sakerna som kom med posten idag, jag har handlat från Magdas Scrapbooking och köpte bl a kitet som är till Scrappfebern den 12 - 14 september. Det ska verkligen bli kul och jag ser verkligen fram emot den helgen!!! Hoppas vi blir många som deltar!!

kram ylvan

1 kommentar:

Karin sa...

Snygg layout! Gillar färgerna. Du undrar över cirkeln jag använt. Den är från ett 12x12 ark fullt med cirklar (självhäftande).Kommer från Creative Imaginations.