måndag 14 september 2009

Vackra Linnea september 2009

Tänk vad åren går......det är tre år sen hon slutade gymnasiet! Idag som då - en ung vacker kvinna med många järn i elden! På tagen kan man läsa att hon var den 1:a tjejen att bli vald till ordförande i elevrådet på Kungsängs skolan. Om ni vill läsa mer om henne och hennes liv idag så titta gärna in på Linneas skafferi.
Korten har legat alltför länge utan att bli scrappade - jag har väntan och väntat på att de rätta papprena med de rätta färgerna skulle dyka upp men sen slog det mig häromdagen...färger - naturligtvis får det lov att bli något mer neutralt för att inte hennes klänning ska försvinna! Detta är min tolkning av veckans skiss hos Skaparlusten och det mesta av materialet kommer också därifrån.
Ute är det höst i luften, vilket i sig inte stör mig som gillar den här årstiden: gummistövlar, en skön tröja och alla vackra höstfärger - det är en lisa för själen. För att inte tala om att man får vara inne utan att ha dåligt samvete, tid för scrapp och mysiga stunder kring matbordet med hela köket fyllt av levande ljus!!
Sköt om er i höstmörkret!
kram ylva

4 kommentarer:

Aase sa...

Underbar... log lite när jag såg din LO, jag gjorde en på min dotters bal 2006 för någon månad sedan ;) Kram Aase

Karin sa...

Snygg layout med fina foton! Jag gillar också hösten med tid för scrap, krypa in i huset och tända stearinljus!

Karin sa...

Hej igen! Du frågade om chipboardhjärtana. De flesta är av märket Bazzill. Finns väl att köpa på lite olika ställen. Jag har köpt mina på bokhandeln här i Trelleborg. Har även haft ett annat märke, men har inte förpackningen kvar.

Smulan sa...

Vad kul att du hoppade på våran skissutmaning! :) Tycker att layouten är jättefin och du har helt rätt i att med de neutrala färgerna kommer hennes läckra klänning helt till sin rätt.