tisdag 10 november 2009

Freunde im Berlin

Här är mitt bidrag till månadens skiss på Svensk scrapbooking! På fotot ser ni min älskade Sara tillsammans med Damian - sonen till den tyska tjej som var sommarbarn i Sverige under många år när vi båda var barn. Hur hon och jag sen igen träffades efter 28 år berättar jag en annan gång. Sara formar för varje dag som går sitt liv i Berlin och språket hanterar hon nu utan större problem. Man märker att det mer och mer smyger sig in tyska utfyllnadsord när man pratar med henne, ord som ach såå (inte en aning om hur det stavas men så låter det) och jaja. Vilken enorm upplevelse detta är för henne, att få delta i ett annat samhälle med annorlunda regler, vara mitt i kulturens huvudstad och på ungdommars vis känna nyfikenhet för allt som är nytt och inte lika som hemma. Nu ska jag städa undan lite på scrappbordet så allt är i ordning tills nästa gång scrapplusten kommer........ytterligare en skiss ligger här bredvid mig och i mitt huvudet börjar en ny Lo så sakteliga ta form.
Varma kramar till er alla!
ylva

3 kommentarer:

nancy sa...

Många härliga layouter här.
Tack för titten

Mette sa...

Mmmmmm vilken jättefin layout!

Ledsen att jag inte har hört av mig innan... Men det har varit mycket nu ett tag... Därför vet jag faktiskt inte om jag kommer att åka till Stockholm nästa helg... Känns som om jag bara skulle vilja ha en lugn helg hemma... Har nämligen jobbat natt två helger på raken nu!

Men en fika på stan måste vi få till snart! :) Vill ju så gärna träffa dig!

Kram!!!!

Anonym sa...

varfor inte:)