söndag 19 oktober 2008

drömmar om ett eget hus & Stolthet

Vilken härlig helg det varit, kanonfint väder och hela lördagskvällen helt för mig själv då maken var och spelade på Kulturnatta här i Sala....gissa vad jag då hittade på i min ensamhet :) jo min ensamma stund tillbringade jag vid scrappbordet, vred tvn åt det hållet, tittade på exakt det enbart jag ville se och sen scrappade jag! Nästan hela 2:lo`s lyckades jag få ihop och jag är nöjd med det! Lo`n här ovan handlar om min Linnea och hennes Sebastian som drömmer och längtar efter ett eget hus. Vi får väl se när drömmen blir verklighet.......


Under förmiddagen idag kapade jag åter igen åt mig litet tid för att få färdigt även denna Lo. Måste ju passa på att fota under dagtid och när veckan väl kommer så är man ju aldrig hemma medans det är så pass ljust att det är någon idé att ens försöka sig på att fota. Känns nästan lite stressande men, men vad göra? Ända lösningen på detta problem vore en scanner - helst en stor som tar en hel Lo åt gången.....tyckte nästan att det lät på maken som att den saken skulle ordnas men han kan ju ha glömt bort det för ännu har jag inte sett till nån sån maskin :)
Bägge dessa är skapade med material från Skaparlustens månadskit från september och trots att jag använt materialet flitigt har jag både papper och dekos kvar. Såg att kitet fortfarande finns att köpa och jag kan varmt rekommendera detta! Det jag plockat från mina egen gömmor är blommor och en del brads. Jag jobbar just nu på att lära mig att använda mer blommor, jag tycker att många av blommorna som finns på markanden är så fina, speciellt de som är lite mer arbetade och jag gillar verkligen hur andra lyckas få med blommor men det är inte helt lätt att få till det, men som sagt jag jobbar på det! Att utmana sig själv är faktiskt riktigt roligt så blommor och rosa är min utmaning till mig själv.
Nu stundar snart en ny vecka med allt vad det nu innebär, jobb och annat, inte alltid det roligaste men å andra sidan brukar jag tänka att man får gilla läget och ta till vara på de små stunderna som gör livet lite extra bra, tända en massa ljus och dricka en kopp gott te, surfa runt på nätet en lite stund och få en massa inspiration, plocka lite bland alla vackra papper och dekorationer och inte minst - ta sig scrapptid!
Med önskan om en trevlig vecka för er alla!
kram ylvan!

1 kommentar:

Karin sa...

Snygga layouter du gjort!!! Jag utmanar mig att försöka scrappa utan blommor....och du vill använda blommor!!! Tänk som det kan bli!