fredag 28 december 2007

projekt vita skåpet del 2


Så äntligen har skåpet fått alla lager med vit färg, slipats gånger fler och slutligen ett lager anikvax samt upp putsning av en gammal strumpa! Skåpet står för stunden lite intränger i det rum där det ska stå dock på fel sida av rummet. Just nu känns det lite väl trångt med alla grejer som står där inne. Jag är i alla fall jättenöjd med skåpet och det kommer att få plats med massor av allt det som jag inte vill ska synas här inne! Ni vet väl att ni kan klicka på alla bilder för att få dom större! Många saker har vi på gång och detta rum ska även det målas och tapetseras om men det får bli när vi är klara med duchrummet. Maken har idag grundmålat panelen så med lite tur kanske vi kan (vi och vi) :) börja snickra i kväll!



Även övervåningen är tillrörd, ny soffa och TV införskaffades före jul. Min mosters gamla lilla köksbord har nu blivit soffbord, vi sågade av benen ca 15 cm och det passar perfekt, jag tror inte att vi kommer att måla det vit utan det får nog vara som det är. Flera kuddar till soffan ska också fixas och lite mer på väggarna ska upp! Sen får ni blunda för den hemska mattan - även den ska bytas ut mot nått snyggare - kanske en herdematta!




Lite vackra gamla kort hänger tillsammans med en av änglarna jag har sytt!




Jag älskar hyacinter!




Den här vackra buketten fick vi av våra underbara ungdommar på julafton!



Med detta så önkskar jag er alla en skön helg!

kramar ylvan


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tjusigt ni får det! Här hemma firar vi ledig helg tillsammans för fullt. I morgon blir det bio och sedan äta ute. Vi kanske kiklar förbi på söndag och ser hur projekten fortskrider.. Så kan du konsultera Seb angående tavelprojekten.
Ha det gott!

H ennA sa...

Skåpet blev jättefint! Jag har börjat måla på en byrå, det får nog bli fler lager färg innan den förhoppningsvis blir bra.

Gott nytt år 2008!

Kram / Anne