tisdag 4 december 2007

Advent i vårt hus!


Så har advent kommit även till vårt hus. Årets variant blev allt lite för stor för att stå på köksbordet - den står nu i hörnet på det lilla bordet som jag inhandlade på auktion i somras.

Äntligen har jag ordnat med lampfoten jag köpte för en billig slant, om målad och med ny skärm pryder den sin plats i våran hall. Tomteparaden har en min väldigt goda vän M gjort - dessa tomtar får stå framme året om!
Som ni ser är det gott om furu i vårat hus......trappen är nästa stor projekt vi ska ta itu med men det får vänta till i sommar. Skänken som skymtar på bilden hoppas jag att vi målat vit inom en överskådlig framtid!

Avslutningsvis en bild på herr Lundin och lilla Fröken Ellen - stundvis väldans kära vänner!


Önskar er alla en fortsatt bra vecka!

kramar ylvan

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg mysigt ut.Vi har rätt mycke furu också.Vill gärna behålla det på vissa ställen men visst är det kul att ljusa upp här och där.Advent är en mysig tid det blir så ombonat och varmt omkring en.
Kram ewa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Sååå mysigt det ser ut.Tomtarna är jättefina.Förstår att de står framme året runt.Vi har oxå en trapp som ska få sig en omgång...hihi.
Kramar Pernilla

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga juliga bilder och mysiga fyrbenta vänner! Kram!

Vardagslycka sa...

Ser så mysigt och stämningsfullt ut. Fint med adventsstaken och att ha ljus i olika storlekar.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram, Carina

H ennA sa...

Underbara tomtar och så gosigt det ser ut när de lurviga ligger tätt intill varandra :-)

Trevlig 2a advent!