söndag 9 december 2007

Loppisfynd och present från Amerikat!

I dag smet jag in på en nyöppnad loppis här i Sala - och där hittade jag denna fina stol - för det helt överkomliga priset av 20:-! Synnerligen nöjd är jag med detta inköp. Nu ska maken få slipa lite igen, färgburkarna ska fram, tyg till sitsen är redan inköpt. Stolen ska stå under trappen tillsammans med det lilla vita bordet jag visat tidigare. Just nu känns det som om vi har allt för många saker på gång samtidigt men när inhandlingstillfällen ges så kan man ju inte låta bli :)

För en tiden sen var äldsta dottern till Amerika på besök. Med sig hem hade hon dessa vackra saltkar som gåva från onkel Ed till mig! Gissa om jag blev glad!!!! Favoriterna är på första bilden och hela samlingen på den andra. Linnea hade vid något tillfälle berättat att jag samlar på sånna, när dom sen en kväll skulle fira Thanks giving för att svensk främandet skulle få vara med om detta så dök onkel Ed upp med denna fina present till mig. Tänka att sånna snälla och givmilda finns kring oss!! Jag har endast träffat den här mannen en gång i somras när dom var i Sverige på besök!



Nu ska jag göra mig i ordning och åka in till Sala Sockenkyrka och njuta av Lucia! Våran Sara är med i Salaortens Lucia i år och det är inte utan att mamman får en tår i ögat när hon ser och hör Sara sjunga tillsammans med de övriga i Luciatåget!

Önskar er alla en fridfull 2:a advent

kramar ylvan

6 kommentarer:

H ennA sa...

Ett sånt fint fynd! Katten är så söt oxå. Vad mycket saker du fått, kan tänka mig att du är nöjd! Trevlig Luciafirande, du får ta med dig en massa pappersnäsdukar;-)


Ha en ljuvlig start på veckan!


kram

Vardagslycka sa...

Oj, vilket fynd! Kommer att bli jättefin när den är målad! Jag var i Sala i fredags kväll, vi var där på hockey. Åkte hemifrån lite tidigare för att hinna gå runt och kika lite innan matchen men det var så regnigt så jag var bara in på Linneskåpet (hette det så?) en sväng, sen gick vi och åt istället. Det var ingen idé att gå runt och bli blöt när jag skulle sitta i ishallen och frysa sen. Men hade jag vetat om att det fanns en loppis hade jag förstås gått dit!
Oj, det blev nästan en hel roman!
Ha en bra vecka!
Kram, Carina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Fint stolsfynd!ska bli kul å se den vit.Katten är så söt där den ligger.Förstår att det rinner tårar...likadant på mig.jag är hopplös.
Kram Pernilla

Bestefars Verksted. sa...

WOW,for en nydelig stol !! Og like nydelig pusekatt :) Og så snill den mannen var.......du er jo rik på saltkar !! Kjempefine var dem,min mamma samler også på sånne,men så mange har hun ikke....tror jeg må ta henne med til Sverige på loppis,i sommer..... ;) Ha en fin førjulstid,håper Lucia-konserten gikk bra,og at du ikke er sår under nesen.....hihi...man blir jo så rørt av sånne ting ;)

Solsjö - Under en vind sa...

GOD JUL!!!!! JUligaste kramen!

NICOLINAS BONING sa...

Det var allt en snäll onkel det:-)
Hur har det gått med skåpet som vitmålades? Man är ju lite nyfiken av sig nämligen...
Jag önskar dig en GOD JUL tillsammans med familjen!
Julkramar/Birgitta