tisdag 1 januari 2008

God fortsättning på det nya året!


Ute är nu vitt på marken, jag själv har mest legat i soffan på årets första dag, maken är och spelar på Nyårskonseren här i stan och tillvaron känns riktigt behaglig. På bilden ovan så ser ni den fina mosstruten som min yngsta dotter gjort åt mig, hon läser till florist och allt som ofta har hon något fint med hem till mig. Puss och tack till dig min lilla skatt!




I vårat vänstra fönster står dessa träfigurer, makens föräldrar kommer från Tyskland och detta är vackra figurer som man sätter ljus i händerna på. Jag tro att de kallas för bergsmän och i fönstrena ställdes dessa figurer för att visa hur många som bor i huset. De finns i många olika färkombinationer och och storlekar.


Här ser ni gardinerna jag köpte till den här julen, de gardiner jag hade tidigare hade varit med i ett antal år - närmare bestämt nästan i 20 år och nu var det dags att förnya sig lite. Kuddarna som går i rött är också nya, jag sydde dels dessa åt mig själv och även åt mamma och svägerskan i julklapp.

Dessa tomtar kallas hos oss för Norgetomtarna, när jag tänker efter så har jag bara tagit fram dessa tomtar och stora tomten som sitter vid granen, kvar på övervåningen ligger mängder av tomtar och pynt. Tänk vad smaken ändrar sig och det bästa av allt är nog att det inte blir sånt jobba att få undan julen!

Önskar nu er alla en god fortsättning på det nya året!

Kramar ylvan

7 kommentarer:

Handplockat sa...

God fortsättning själv
oj vilka bilder du bjuder på idag
tack

NICOLINAS BONING sa...

Skåpet blev skitsnyggt...ursäkta uttrycket...och vad mysigt det ser ut i köket:-)
Är på väg till jobbet, ska jobba 2 dagar, sen blir det till att börja plocka undan julen igen och köpa någon tulpanbukett.
Kramar/Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Detsamma till dig!!! Vilken underbar mosstrut!! Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gott nytt år själv.
Så duktig dotter du har...struten är underbar.
Jag är ju oxå florist så det kliar i mina fingrar när jag ser så mycke fint...hioihi.
kram Pernilla

faster atta sa...

Underbar mosstrut!! Så duktig dotter du har!

H ennA sa...

Så roligt att få så fina konstverk av dottern! God fortsättning till dig också!

Må så gott!

Kram / Anne

Tankar tar tid sa...

När jag läser din profil är det som om jag skulle ha skrivit den själv. Allt stämmer nästan in på mig. Jag bor också i Västmanland (norra delarna) och det var så jag hittade dig, genom att klicka på "Västmanland" i min profil. Titta gärna in till mig om du vill.
Christina