söndag 7 oktober 2007

En kattmatsburk!

Finns det något som ser så tråkigt ut som att ha en påse kattmat stå på golvet? För att råda bot mot det så har jag införskaffat en liten tunna att förvara lilla Fröken Ellens mat i, att det där till hindrar Herr Lundin från att tjuväta gör det hela optimalt!

Som ni ser växer den lilla fröken, hon är nu 4 månader....att sova på morgon hör inte till det hon gillar......


Mysbilder från igår kväll.....






På vårat köksbord står nu en glasskål fylld med kärleksört, en murgrönskvist och vackra små pärlor.




Vet ni att det finns vitblommande kärleksört? En sån planta ska jag önska mig av lilla maken!

Önskar er alla en fortsatt skön söndag, jag ska fortsätta att slipa på en hylla som ska målas vit, laga lite mat och gå ut på en skön höstpromenad!


kramar ylvan

23 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Oj vilka stämmningsfulla bilder. Verkligen jättefina...Vilken söt katt :-) Ha det så gott Kram/Majsan

Lavendel & Romantik sa...

Tack det är klart du får....Jag länkar till dig också Kram

Skatan sa...

Du det var ingen dålig kattmatsburk det! Jättefina bilder visar du oss idag...
Hoppas du får en skön kväll.

Kram!

Karin Krut sa...

Vilken gullig katt du har och vilken snygg burk :)
Kram Karin

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart du får:-)
Visste du att det finns flera olika rosaröda sorters kärleksört?
Dom säger,så men jag tycker blommorna ser lika ut jag...men en vit skulle jag ju se skillnad på...fniss...
Vilken fin kattmatsburk! En sån skulle man ha fast i mindre storlek...
Kram/Birgitta

Stina sa...

Väldigt fint vännen. Kram

faster atta sa...

Kattmats burken är jättefin, den skulle ju till och med kunna stå frame fast den är tom, bara som prydnad....

Ljuva ro sa...

Så trivsamt ni har det i köket, soffan ser väldigt fin ut! Jag har letat efter en snygg kattmatsförvaring och din stämmer mer än väl in på mina önskemål! Vart kommer den ifrån?

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

vad fint du har det. Låter fint med vit kärleksört...och du vilken superfin kattmatsburk. Blir mycket treligare än en kattmatspåse. Kram

faster atta sa...

Har du någongång räknat hur många hjärtan du har i hemmet? Ibland blir det fler än man tror...
kram

junhe sa...

hej, tack för titten =) fin blogg du har... jag gillar citatet du har; ny dag, nya möjligheter. ha en bra kväll

Granne med Selma sa...

hej och tack för kommentar inne hos mig :-) Håller fullständigt med dig - kattmatspåsar är anskrämliga *hihi*. Ser jag en sån fin burk som du hittat så kommer jag att slå till direkt. Om en vecka kommer dessutom en liten kissemiss att flytta hem till oss. Hoppas bara att den gamla accepterar det :-)
Kram

Ardisia sa...

Oj, det var en bra burk den!

Måste väl leta efter en likadan, vi kommer nämligen får en kattunge om 4 veckor :D

Hoppas det är ok, att jag länkar till din fina blogg! Kramis

Ljuva ro sa...

Jag igen... kan jag länka?

H ennA sa...

Hej! Åh vilken fin kattmatstunna du har! Var har du hittat den?? Bedårande söt liten kisse...Hoppas det är ok att jag länkar dig?
God fortsättning...

Mvh Anne

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken bra burk till kattmaten...här är det fortfarande den traditionella illgula påsen som åker fram ur skåpet....Så mysiga dina övriga bilder var! Kram!

Broarne sa...

Hej såg att du bor i Västmanland det gör jag med. Jag gillar Åxå katter, just nu tror jag Meo tänker till att löpa...hon låter oaoaoaooooaoao ibland.
:o)
Annmarie

faster atta sa...

Kul att baddamen hittade fram! Vas "paketpappret" oxå öppnat eller var det bara den bruna ytter påsen som var öppen? Så länge paketpappret inte var öppnat så ska det vara i sin ordning!

"lilla slottet" sa...

Kul att hitta till din blogg!
Finns en katt här i hemmet så en sådan burk skulle inte va fel, var har du köpt den och vad är det för fabrikör.
tittar in fler gånger.

Linnéa sa...

SUCK, så fint du har det. Och vilken fin kattmatsburk. Undrar om de finns för hundmat i större storlek?
Tack för alla dina snälla kommentarer i min blogg. JAg har länkat till din blogg. Hoppas du inte har något emot det. Kram// Linnéa

Unknown sa...

Hej, jag har letat efter precis en sådan kattmatsburk - var kan man köpa den?

Fia sa...

hej, den kattmatsburken du har bland de översta bilderna på inlägget, var kan man hitta en sådan? Har varit på jakt efter en liknande en tid, men har inte hittat någon.

Anonym sa...

Hej! Var gottar an kattmatsburken? Superfin, letat överallt!

Mejla gärna celiekimandersson@gmail.com