söndag 14 oktober 2007

Vårat duchrum del 1 eller Saningens Minut!


Men uj vad man blir hemmablind! Det var inte fint kan jag ju bara säga när man nu får se hur det ser ut så här på ett kort. Rörigt och en salig blandning av produkter på hyllan vid toastolen. Utrymmet är inte så stort så jag ska försöka beskriva resten - sitter man på toastolen så tittar man rakt in i duchdraperiet. När vi byggde (för snart 20 år sen) satte vi in en duchvägg där - värre smuts samlare får man leta efter så den slängdes ut för X antal år sen. Nu har vi bara en ganska hög duchlist på golvet och ett draperi för, mycket praktiskt - draperiet slänger man bara i tvättmaskin och golvlisten skulle man ju bara enkelt kunna skura av - något som kanske skulle ha gjorts oftare :) Till vänster om duchörnet är dörrren in till bastun - den syns i spegeln ovanför handfatet. Till höger om handfatet så är dörren in till det här utrymmet - även den i furu......allt furu ska nu målas vit!!!!



Nya gardiner ska införskaffas - tar tacksamt emot tips och tankar om vad jag ska välja! Till hyllan ovanför elementet tänker jag köpa vit korgar och klä dessa med tyg invändigt (lika som jag ordnade till köket). Där i tänkte jag ställa i alla mer eller mindre fula flaskor som står på hyllan nu. Nya krokar och ny toapappershållare ska också införskaffas. Sen återstår bara diskussionen om badrumsskåpet - maken hävdar med bestämdhet att även det ska målas....jag tror att det är ganska mycket jobb och kan hellre tänka mig att köpa ett nytt! Även där tar jag tacksamt emot några tips! Så får vi se vem som går segrande ur den striden.


Annars har helgen varit trivsam - goda vänner var här på middag igår och vi firade med skummpa! P har haft cancer i lymfsystemet och har efter en lång behandling äntligen fått positiva besked och just nu ser man ingen negativ aktivitet i lymfsystemet! Mycket god mat och super gott vin - vintips ifrån Lantlivs senaste nummer till kycklingrätten - kan varmt rekommenderas. Nu väntar en ny vecka med jobb och förhoppningsvis så kommer vi att påbörja arbetet med duchrummet i morgonkväll!

Avslutningsvis så visar jag er en vacker bild från förra hösten - och vist är det så att även frosten har sin charm!


Önskar er alla en bra vecka!

kramar ylvan

8 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Vad bra med positiva besked...väl värt att fira ordentligt med skumpa!
Det är nog inte så mycket pill med badrumsskåpet...men ett nytt är ju faktiskt roligare;-)
Lycka till med allt det andra,skulle tro att det blir riktigt bra efter din beskrivning.
Kramar/Birgitta

Karin Krut sa...

Skönt med positiva besked, det ska alltid firas :) Badrummet blir säkert jättefint! Jag har hört att det ska vara ganska pilligt att måla jalusidörrar. Jag hade nog satsat på ett nytt kanske större så man får in lite fler grejjer där kanske :)
Kram Karin

Anonym sa...

Om jag får lägga mig i, vilket jag iallafall gör, så röstar vi ned pappa och åker och köper er ett nytt och fint badrumsskåp. Synd att jag sålde de där vita jag köpte till min förra lägenhet. Tror det hade passat perfekt!
Jadu, ni har lite jobb framför er med all eran furu!

Granne med Selma sa...

Hej!
Kul att du gillade vår dusch! Handfatet är köpt på IKEA. Kan säga att det skiljer sig mycket i pris om man jämför IKEA med andra märken och jag gillar formen som är lite oval så då slog vi till. Priset ligger runt 1000-lappen.
Lycka till med fortsatt renovering :-)
Kram

faster atta sa...

Det kommer att bli jättefint med lite vit färg!! Så härligt att vara igång!

kram

Solsjö - Under en vind sa...

Förstår att ni firar, skönt med positiva besked!!!
Det är svårt med små toaletter, det är så mycket som ska få plats och som man inte vill eller kan vara utan....nästa steg är att man vill att det ska vara mysigt och fint också!! Ser med spänning fram emot din fortsättning!! (låter som strålande idéer!) Jag tycker att du ska hitta ett skåp i gammal stil....begagnat eller ett nytt i gammal stil.... Ha en skön lördag! Kram!

Moa sa...

Ja man blir lätt hemmablind.. så är det här också.. Men det behöver inte bli så dyrt och man gör en sk facelift..hehe.. Ikea har mycket smarta förvaringar som inte kostar skjorta.. även badrumsskåp av lite modernare snitt.. fast det är klar vill man spara kan man ju måla vitt.. och dekorera med nåt.. Ska bli spännande att se fortsättningen.. Monica
http://moasgard.tradgardsblogg.se/

På min gatan i stan sa...

Vilket underbart fint väggord du har!!! :-) Det ska bli kul att se hur toaletten blir!!!

Ha en fin dag!

Kram Martina