onsdag 5 september 2007

Nymålat!

Äntligen är jag klar!! De första bilderna är före bilder......

Ett fanerbord (heter det så?) Med en lite skadad skiva...kommer inte ihåg vart jag fått det ifrån - kan tänkas min morbror antikhandlarn!

Ny fin vit skrud!!


Jag har nu tagit del av lantlifs Anettes allra bästa målar tips...dock blev det ingen underbehandling med mörk "färg", målat med tunn färg (jag tog min vanliga färg) 4 gånger, slipat mellan varje strykning, till sista strykningen gjorde jag färgen lite tjockare för jag tyckte att den täckte lite väl dåligt. Allra sist så slipade jag lite igen - för att försöka få det hela att se lagom slitet ut.

Nu vet jag inte om jag lyckats så himla bra - men - övning ger färdighet! Och för att vara "första gången" så ger jag mig själv "Godkänt" i betyg!

Önskar er alla en fortsatt bra vecka!
Vi syns och hörs i helgen!

kram ylvan

8 kommentarer:

Stina sa...

Väldigt fint, hörru. Kramis

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint bordet blev! Ha en bra dag! Kram!

Karin Krut sa...

Bordet blev jättefint! Tänk vad alla detaljer kommer fram på ett helt annat sätt när det blir vitt.
Kram karin

Skatan sa...

Nog tycker då jag att det blev jättefint! Jag skall själv pröva hennes målartips på någonting...får se hur det går : )

Tack för besöket! Ha en fin dag. Kram!

faster atta sa...

Jättefint, verkligen! man kan ju inte tro att det är samma bord. Tänk vad lite färg, arbete och en massa inspiration kan göra!!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack! Listen kommer från Indiska! Ha en skön helg! Kram!

Linneagården sa...

Bordet gjorde sig verkligen bra som vitt. Fint!
Ha en bra helg.
*kram* /madelene

Dorthe ♥ sa...

Tänk vad vit färg kan åstadkomma. Måste vara den vackraste och mest använda färgen....vi är ju många som målar våra saker i vitt.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram
Dorthe