söndag 16 maj 2010

Full fart framåt!

Vilken härlig helg det varit!!! En del har jag hunnit scrappa, mitt första bidrag till Allt om scrapps Bloggparty är klart och jag hoppas på att hinna med några till innan maj är slut. Mitt bidrag kommer senare under veckan. Lo´n ovan visar äkta maken på fjolårets Fallbo Åpen - en helt underbar vinterdag med sol, tända grillar och en och annan tävling.
Till min stora glädje börjar jag se slutet på rustningsprojektet i lilla rummet, tapeter och nytt golv kom dit i ett huj under helgen och jag är synnerligen nöjd så här långt. Nu återstår nya gardiner och lite annat innan vi kan säga att rummet är klart. Skönt var i alla fall att få bort de möbler som tillfälligt stått inne i vardagsrummet och skapat oordning.
I går sken solen så underbart från en klarblå himmel och körsbärsträdets blommor visar sig från den allra vackraste sidan - livet är allt bra härligt så här i emellanåt :) Dagen bjöd också på vackert konstglas nere i Sala Silvergruva,
Sebbe var naturligtvis där med sin kamera och Linnea hade ordnat med supergoda snittar.
Nu räknar jag dagarna tills på fredag - då kommer äntligen våran älskade Sara hem på besök och Berlin får klara sig utan henne under en dryg vecka.
Kramar till er alla!
ylva

2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vad skoj att du är igång och skapar! Din här under var en så värdig vinnare!!! Det är så himla skoj att få höra att kurserna är uppskattade och ännu roligare att få se resultaten på alster!
Jag höll på att skratta på mig på söndagen när jag upptäckte att Linnea är tjejen som bakat i Aftonbladets böcker:) FÖRSTÅR att hon får göra en bok och hoppas att få se lite blommor i boken:) Trist att jag inte hinner visa ytterligare två som jag knopat ihop på senaste tiden. Jag älskar ju själv att baka även om jag ligger i lä där men ser fram emot att få köpa henens bok! Hälsa henne med kramar! Kramiz!

P.s kommer du till Enköping i höst? Cilla och jag åker lördagen, var så mysigt sist!

DesignAnnique sa...

Härlig layout!

Det är jobbigt när man är i ett tillfixnings/renoveringsprojekt... vi ska precis sätta igång med vår källare och jag fasar... får nog rymma upp till pysselrummet så jag slipper eländet :)