söndag 19 april 2009

Formgivare & Min bror och jag.....

Ute blåser en isande kall vind och helt lurad blir man av att solen lyser så fin för det är allt utom varmt ute, vad passade då bättre än sitta ett par timmar (eller blev det fler?) vid scrappbordet? Huset var förövrigt helt tomt och tyst och inte ens djuren påkallade min uppmärksamhet denna eftermiddag. Lilla fröken Ellen har äntligen vågat sig på att besöka värden utanför huset fyra väggar med det är hon stundom en trött liten katt och slumrar och sover gott i mattes säng, Ludde njuter även han - det är helt ok att vara helt ensam ute och ligga i lä på altanen och flukta, lukta och fundera över livet i smått och stort.
Så med detta omkring mig så flög timmarna iväg och två skapelser blev klara. I dag har jag hämtat inspirationen från swescrapbook och för ovanlighetens skull hänger jag på och bägge utmaningarna är nu antagna och iväg mailade.
Överst är min tolkning av scrapliften v: 16 med rubriken "Formgivare" och nog är det så att utan just dessa föräldrar skulle jag inte på något vis vara just den jag är, tacksamt tänker jag på allt dom get mig - både stöttning och råd och framför allt massor av glädje i mitt liv.
Nästa Lo blev mitt bidrag till skissutmaningen v: 16, fotot är från förra hösten - en helt underbara dag med sol från klarblå himmel. Sara var hemma hos min bror med familj och fottade en av bilderna till almanackan och det var fler än hästen som fastnade på bild den dagen......
På mitt scrapbord ligger ännu en skapelse som dock inte är riktigt klar ......korten är några år gamla och jag måste höra om någon av mina kära kan ha koll på från vilket år - när det sen är på sin plats dyker även den Lo`n upp - tills dess mina vänner - var rädda om varandra och ta inget för givet varken livet eller varandra!
kram ylva

1 kommentar:

Karin sa...

Tack för din trevliga kommentar i min blogg! Roligt att hitta hit till dig. Ser att du också scrappat efter skissen hos Swescrap. Alltid kul att se andras tolkningar.Ska just maila iväg samt publicera min!!!