söndag 9 mars 2008

Helgens loppis inköp och ev ny matmöbel!


Utan för är det bara grått och kyligt, tur att man kan få sitta inne i värmen och mysa! Fredagen tillbringade jag hemma med trevligt sällskap av äldsta dottern som kom på besök, med sig hade hon så fina och goda cupecakes. Vill ni hälsa på hos henne så går det bra att besöka henne på
linneasskafferi.blogg.se - tyvärr kan jag ännu inte länka dit men ni klara nog av det ändå! :)

På lördagen åkte vi på auktionsrundan som vi skämtsamt brukar kalla det, var 14:e dag är det loppis i Sala och när man ändå är i farten kan man ta en tur till Silvergruvans Antik - nedan ser ni vad jag köpte på loppiset, ramen är jättefin, jag kanske tar och byter ut innehållet till något annat. Silverfaten kan alltid vara bra att ha, dom små som ljusfat och det stora till någon annan dekoration. Jag tänker mig något fint blomarrangemang och lite ljus. Nå väl uppe vid Gruvan hittade vi en jättefin vit matsalsmöbel "Axet" ett ovalt bord med 6 stolar (och ev. två till). Den vi har nu är stor, mörk och tung. Vi har länge pratat om att byta ut hela möblemanget därinne men trots allt är det kanska OK därinne och jag har tänkt att det får vara så länge, det finns andra utrymmen som är i större behov av att bli tillfixat en det rummet. Men jag är inte sämre än att jag kan ändra på mig :) Idag ska vi ta med kort dit på våran möbel och se om vi kan göra ett byte - håll nu tummarna på det och att det tillock med kan bli en liten slant i plånboken!


Här har jag tagit julstruten som jag fick av Sara och lagt på en vacker bricka tillsammans med lite annat fint!

Sist idag bjuder jag på en liten skymt från duchrummsrenoveringen - tyvärr har maken inte hunnit något alls där ute på fler veckor men idag kommer kanske handfatet på plats. Mer bilder kommer när allt är färdigt!


Ha en bra fortsatt skön söndag!

kram ylvan

9 kommentarer:

Stina sa...

Så fint det blir. Det ser man ju. Längtar tills vårat badrum blir klart. Puss Stina

NICOLINAS BONING sa...

Jag håller alla tummar jag har för möbelbyte!
Vad spännande med duschrumsrenovering...skulle behöva göra en makeover här hemma på lilla toan,men lusten vill inte riktigt infinna sig...
Kramar/Birgitta

Vardagslycka sa...

Hoppas bytet går bra, jag håller också tummarna!
Ser ut att bli jättefint i badrummet, vitt och fräscht!
Ha en bra kommande vecka!
Kram, Carina

Lavendel & Romantik sa...

Ser ut att bli jättefint..Ha det Kram/Majsan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Man kan se att det kommer att bli sååå fint.

Kram Pernilla

A home far away sa...

Hoppas att det går bra att byta!
Ha en bra dag.

I ett litet hus sa...

Härligt med loppisfynd! Mysig blogg du har!

Ha det gott!

Ardisia sa...

Roligt med renoveringen (fast man kanske inte tänker så när man lever mitt i den ;)

Du får visa de ev nya möblarna snart ;)

Kram!

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar