lördag 10 november 2007

Lite nytt hemma hos oss!


Nu var det länge sen jag fick till något nytt här på bloggen. Tiden räcker liksom inte till.......men det går nog inte en dag utan att jag tittar in hos er och fylls av beundran och fundran - hur sjutton hinner ni allt!?

På bilden ovan ser ni hur det ser ut på mitt köksbord just nu - dottern har återigen praktik på Blomsterverkstan här i Sala och genast ilar jag dit. Har sagt det förut och säger det igen - har ni vägarna förbi i Sala så är butiken väl värd ett besök! Sara och jag hittade en jättefin file de flur skål, fodrade kanterna med mossa och planterade i den. Köpte även ett stort hjärta lika dom små som jag köpt där tidigare. Nu får detta stå på bordet tills det blir dags att fixa inför advent!


Förra fredagen var jag ledig så döttrarna och jag for till Avesta, den här fina ljusstaken köpte jag där!


I går smet jag i väg till Country House på lunchen - jag samåker med ett glatt gäng pojkar till Västerås där jag jobbar - som tur är behöver jag väldigt sällan köra men igår var det min tur, fördelen med att köra är att man har bil och kan ta sig en liten sväng på lunchen vilket jag gjorde igår! Detta fina stor fat fick följa med hem till oss. Maken upplyste mig härom dagen att den advensljusstake som vi har haft de senaste åren inte fallit honom i smaken (och inte säger han nått förens nu :) ) så genast såg jag min chans att hitta nått nytt. Nu funderar jag på om detta kan vara nått att pynta vidare på......


Med lite fin kuddmossa, lite fina pärlor och nummer på ljusen......ett lite råd skulle jag vilja ha av er - måste alla ljusen vara lika höga eller vad tycker ni?

Arbetet med duschrummet går sakta men säkert framåt....bilder kommer....

Ute är vit och solen skiner! Hunden väntar på sällskap - ska nog passa på och gå ut och få lite solenergi. Sen åker vi till Västerås och hämtar ett skåp jag köpt på Blocket!

Många vintersolskramar till er alla!

ylvan

18 kommentarer:

Handplockat sa...

fina saker du visar

=)
ha en go helg

Handplockat sa...

glömde ju
jag skulle ju säga
känner igen mej
min gubbe säger nog heller inget så han inser att då blir det ett nyköp....

Stina sa...

Vad fint du skaffat dig. Hoppas att ni mår bra. Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Fina saker du shoppat.Tycker du ska ha siffror på ljusen å de får gärna vara i olika höjder...mossa å pynt blir super.
Kram Pernilla

junhe sa...

jättesöta hjärtan, vilket material är de i och vart har du köpt dem? ha en bra kväll/ mvh junhe

NICOLINAS BONING sa...

För två veckor sen var jag faktiskt in i den butiken...tyvärr hade jag med mig älsklingen...som inte hade speciellt mycket tid över för att låta mig gå runt därinne varv efter varv ifred.
Det finns hur mycket som helst att titta på där!
Men gissa om jag vet vart vi ska stanna för att sträcka på benen nästa gång vi ska till Stockholm;-)
Kramar/Birgitta

H ennA sa...

Så fina saker du hittat! Är insnöad på hjärtan..ljusstaken är bedårande!
Tack för din kommentar, på barnen märker man att tiden flyr sin väg..för fort ibland.

Ha en mysig kväll!

faster atta sa...

Ljusstaken i fönstret är verkligen jättefin! Den passar ju året runt....

kram

Karin Krut sa...

Vilka fina saker du har hittat :) Nää jag tycker att man kan ha vilka ljus man vill, huvudsaken att man gillar det själv :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

www.nestorforlag.se sa...

Hej, håller med dig atta det är svårt att hinna med bloggandet, det är ju så mkt annat man vill få in. Dagen skulle ha 8 timmar till MIST!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Den där ljusstaken har jag med!! Blir så avis på dig som har nära till Country house...har bara varit inne där och suktat på hemsidan...ser underbart ut! Tror att det blir bra med din tilltänkta ljusstake, ljusen behöver abolut inte vara jämnhöga!! Stor kram!

junhe sa...

hej, receptet på efterrätten finns utlagd på min blogg, håll till godo=D. hoppas din dag varit lika bra som min =)/ kram junhe

AnnaMia sa...

Visst är det en hälig affär! Man kan vandra runt runt runt och hitta nya saker hela tiden. Ta en kopp kaffe och fundera på va man ska välja. jag tycket jag läste: Avesta. Har du tips på några trevliga affärer där? Jag är där emellan åt.
Fina bilder i din blogg!
@

Skatan sa...

Så fint med korgen!!!

Sov gott : )

Anonym sa...

Ljusstaken är helt underbar, såg något liknande här hemma på Åhlens.

Vardagslycka sa...

Jag brukar kika in hos dig via Stina - Hemma på landet, och nu har jag äntligen lyckats få till en egen blogg så jag har lagt en länk till dig. Hoppas det är ok?
Vilken härlig ljusstake du visar - den passar ju året runt!
Kram, Carina

Unknown sa...

Lyllos dig... som har nära till country house!! Det som ser sååå mysigt ut!! =)Ha en trevlig kväll! Kramar Malin

Unknown sa...

Fint med olika höjd på ljusen! Det minsta kan vara det fjärde!...kramis Malin